Monday, April 20, 2009

Do you know!

Do you know,


Kakitangan kerajaan akan menerima gaji mereka setiap 25 hb dan ke bawah. Mereka tidak akan dibayar gaji sebelum 25 hb setiap bulan.

Katakan, 25 hb jatuh pada hari jumaat, kakitangan kerajaan akan menerima gaji pada 24 hb, Khamis, kerana pekerja di Kelantan dan Kedah tidak berkhidmat pada hari jumaat.

Katakan 25 hb, jatuh pada hari sabtu, maka semua kakitangan kerajaan akan mendapat gaji pada 23 hb, Khamis atas alasan yang sama di atas, dan

Katakan 25 hb jatuh pada hari Ahad, semua kakitangan kerajaan akan menerima gaji pada 22 hb, iaitu pada hari khamis.

Untuk setiap kakitangan kerajaan, dalam sebulan ada sebuah Khamis yang mengembirakan.

Yeyyy!!


25 jatuh pada Hari ahad, dan hari Khamis adalah cuti umum misalnya, maka gaji akan diberi pada hari Rabu, 21 hb bulan tersebut.



Tapi tahukah anda....

Kebanyakkan kakitangan kerajaan akan kehabisan wangnya sebelum sebahagian dari kakitangan swasta memperolehi gaji mereka pada 31 hb, bulan tersebut.


--------------------------------



1. Tahukah anda, akak telah mendapat satu komen copy and paste yang sangat panjang sekali oleh peminat Hafiz.

Sila klik link ini, ini atau ini dan di sini juga untuk membaca komentar tersebut.


2. Antara lain, kandungan komentar di dalam Bahasa Inggeris yang telah di sent oleh Iskandar itu menyebutkan bahawa, ramai peminat Hafiz tidak berpuas hati kerana Hafiz acapkali diberikan lagu-lagu bertahap nate bewok oleh oleh produksi AF umumnya dan crew pemilihan lagu khususnya.

3. Mereka menuduh production AF memilih kasih kerana memberi Hafiz lagu Rap minggu ini nyanyian Malique featuring Najwa berjudul Whatever, like i care and you can even ask him to sing NegaraKu, and i will still vote for him, no matter what.

4. Anyway, menurut komentar itu juga, Hafiz sering kali di beri lagu-lagu tak best lah setiap minggu dan memberikan lagu-lagu yang tidak popular kepadanya bermula dari minggu pertama lagi.

5. Berikut adalah list lagu-lagu yang dinnyanyikan oleh Hafiz sepanjang penglibatannya di dalam Akademi Fantasia

Minggu 1 : Lagu Kita - Aizat (pilihan sendiri)
Minggu 2 : Cinta Ini Membunuhku (D’Masiv) & Toyol (Aznil Nawawi)
Minggu 3 : Mat Disko (Sudirman)
Minggu 4 : Cinta Ini (Siti Nurhaliza)
Minggu 5 : Terlanjur Cinta ( Rossa/ Pasha/ Ungu) - Duet bersama Mila
Minggu 6 : Pak Belalang (Kristal)

Dan seterusnya adalah

Minggu 7 : Kau Yang Punya (Malique featuring Najwa)



6. Hellooooooooooooo, korang tahu tak apa production tu tengah buat? Dorang tengah dok meraih duit dari korang le. Memerah habis-habisan dari die hard fan Hafiz supaya korang dok mengundi nak selamatkan dia.

7. Pemilihan lagu itu memang penting, tapi lagu tu kalau sedap bagaimanapun, kalau yang membawanya tak sedap jadi tak sedaplah. Apa yang korang dok merepek tak sedap nya, berani mati ko cakap lagu kat atas semua tu tak sedap kalau yang dok nyanyi lagu-lagu tu artis-artis terkenal. Kalau ko suka lagu Jambatan Tamparulli, takkan ko nak suruh Hafiz nyanyi lagu tu tiap-tiap minggu kot.

Abis ko nak suruh Hafiz nyanyi lagu penyanyi yang tak terkenal ke macam Lagu Abu Bakar Ellah ke, Lagu Acik Spin ke, lagu, sapa ek lagi penyanyi tak terkenal.

8. Mawi dulu jadi juara pun sebab dia kena nyanyi lagu bukan pilihan dia. Mila dulu ada ke pilih-pilih lagu apa nak nyanyi, dan Vince tu anak orang putih, tah tak pernah nyanyi lagu Melayu pun sebelum ni, dia lantak je nyanyi. Semua jadi je pemenang dan tiada pengalah.

9. Kadang-kadang bila tak kena pada halwa telinga kita, kita rasa tak best, tapi masa Hafiz nyanyi lagu Siti, lagu tu tak popular pun, tapi sedap je dia nyanyi kan. Masa dia dok nyanyi lagu toyol, dah sah sah lah, Aznil Haji Nawawi buat sujud sahwi 3 hari- 3 malam, masa dia nyanyi lagu Terlanjur bercinta, tak ke nak terberak si Mila nak ikut dia punya phase.

10. Abis nak lagu popular tu lagu apa? Negara ku? supaya semua orang boleh bagi standing ovulation masa dia dok nyanyi, atau lagu Doreamon, atau lagu Wonderpet?

11. If you are a fan of Hafiz, listen to his voice. Feel his hardship dan kesungguhannya belajar dan menyanyi lagu tersebut, appreciate the singer not the song.

12. AF tu nak produce new artist, bukan nak produce artist untuk nyanyi cover song. So versatiliti itu penting, dan how Hafiz nail it in almost all of his weekly performance itu lebih penting. So kita semua boleh tengok at what area he is good at.

13. Ntah-ntah he sing better than the original Singer who knows, of course its a bit tak adil bila kita fikir someone with his type of voice di beri lagu Rap yang memerlukan skill yang banyak, dan lagu Rock yang memerlukan strong hard voice. Tapi keadilan itu penting pula bila dia dibandingkan dengan pelajar lain, yang tidak ada sapa pun di antara mereka yang tahu lagu apa yang mereka dapat. Secara kebetulan Hafiz dalam lagu tu bunyinya macam tak sedap. Tapi mana kita tau, ada orang suka and dok vote gila-gila babi masa tu

p/s: oiii, dah rasa macam Tun Mahathir lak aku dok tulis ada nombor-nombor ni.
p/s: dok imagine imah dok membebel-bebel dan mengumpat dengan anak-anak ayam dia yang aku je dok sibuk citer pasal AF lagi, bila orang lain semua dah concentrate Tomok OIAM.

14. Tak kisah lah apa pun lagu dia dapat, enjoy the singer, enjoy the performance. Tepuk kuat-kuat kat dewan tu, dan support all the way. Sing along with him, enjoy the song, learn the song, learn the lyric, sing along, clap to the beat.

15. Penghibur bila dia menghibur dia akan dapat energy ala-ala aura tu sebenarnya dari penonton. Macam kita masa mengajar (kita : akak dan imah), masa dok mengajar tu cakap sorang-sorang takde interaksi dari penonton yang pasif memang macam pukimak. Rasa cam bodoh je. Mood pun takde. Sama lah macam penghibur jugak, kelebihan penghibur dia mempunyai interaction skill dan connectivitynya pada penonton yang lebih sahaja. Kita yang create penghibur. They are a singer, and the faculty is teaching them the arts of being a performer.

Contoh kenapa Aznil lebih popular dan lebih cemerlang dari A. C. Mizal dalam pengacaraan, walaupun kedua-duanya membuat lawak, kedua-duanya memakai blazer yang kemas, kedua-duanya bercakap bahasa Melayu. Kerana A.C. Mizal itu selain dari membuat lawak binatang, dia gagal untuk connect kepada penonton.

16. Let the faculty give him what ever song they wish.

17. Continue voting your favorite student.

18. And i am a die hard fan of Hafiz from Day 1.


p/s :
i. Vote wisely between Hafiz, Aishah and Claudia for Final, one of them akan terkorban minggu ini.
ii. Johorean, vote carefully between Akim and Yazid.
iii. Because Isma and Aril is on their way to Final already.

4 comments:

@rep said...
This comment has been removed by the author.
@rep said...

Mereka tidak akan dibayar gaji MELEWATI 25 hb setiap bulan.

opss...

kak chik peah said...

gaji dah masuk la hari nih... huwahahahah

Kelomok said...

kenapa ada komen kene delete tu?..komen peminat hafiz ke?..tingin nk tgk..