Monday, March 9, 2009

Siri bercakap dengan Ciken : Episod 1

Kaedahnya... 

Ko ingat NT7 je mampu buat rancangan bersiri mingguan Keliwon ala ala Twillight Zone tu. Akak pun mampu juga lite-lite sugi katanya. Anyway, sebelum akak nak teruskan ucapan dasar utk menerangkan dan membuat press conference tentang siri baru ini, akak nak ucapkan TAHNIE kepada 

www.piazadoralagi.blogspot.com dan pemiliknya Piah Zadora kerana dianugerahkan dengan Anugerah Maulidul Rasul 2009 bersamaan dengan 1430 hijrah.

Tahnie, akak suspect sekali ko mampu mengumpul sehingga 500-600 komen untuk satu entri (walaupun 250 dari komentar tu dari Bedah seorang sajork). Ko punya blog dah tahap-tahap Dr. Mahathir dan Lim Kit Siang sangat tau. Mak takut nanti imah kasi ko gelaran LKS je boleh ko bertandingan dengan LKY gitu. 

Larikkkk....

Anyway, kembali kita kepada Siri Bercakap dengan Ciken ini adalah kompilasi cerita-cerita berkaitan ciken yang akak kumpulkan dari pengalaman bersama kawan-kawan akak, termasuk lah akak sekali sebab akak sekarang berlakikan ciken you all. 

Biasa le kan, orang cakap, makin tua makin tak sedar diri. Tapi akak tak bersalah dalam hal ini, sebab apa tau? Sebab ciken tu yang msg myspace akak. Camana. Dia msg cakap "you cute lah nak berkenalan boleh?" 

Jadi orang cakap, siakap senohong, gelama ikan duri, orang nak berkenalan kita mesti sudi, jadi akak pun sudi-sudikan lah seperti biasa, tapi dah 3-4 bulan berkenalan dan siap gih pejabat Khadi negeri, baru akak tau sebenarnya akak adalah PERAMPAS katanya. 

Rupa-rupanya ciken itu tanpa disedari juga menjalinkan hubungan songsang dengan kawan baik akak sendiri. Abis nak buat camana, akak tak rela dijadikan bini kedua, jadi akak pun mengambil keputusan untuk melarikan diri ke Serambi Mekah. 

Di Serambi Mekah, akak pun duduk le termenung dan bertafakur sambil melihat luar cermin ciken-ciken KB yang kendo-kendo dan mengiurkan. Dalam dok bertafakur-bertafakur tu, akak mendapat inspirasi baru bila beberapa ponen telah bertemu akak dan mengatakan bahawa 

MEREKA JUGA BERLAKIKAN CIKEN YANG SAMA. 

Uwaaaaaaaaa, berapa banyak madu dah aku ada kan. Akak ingatkan akak hebat dok jadi slut ni, rupanya dia lagi hebat deknon. 

Jadi sebagai ponen berangan, akak tidak le mampu menerima konsep poligami dan akak suruh dia membuat pilihan dan memberi altimatum pada dia .

"kau pilih aku yang gemuk dan buruk, itam, rambut kerinting dan pakai seluar atas pusat ini ke, atau ko pilih pondan-pondan cantik dan kaya semua tu"

Mungkin dia suka ponen eksotik, maka dia cakap

"I do"

Hanjeingggg. Ciken-ciken ini memang suka buat akak berangan kan. Sekarang ini tugas hakiki akak sebagai  isteri mithali selain dari memastikan pakaiannya di iron hari-hari, buat breakfes, lunch, dinner dan supper, dan memakai haruman di malam hari, adalah akak menjadi SPY dan mencari madu-madu akak seterusnya, buat modal untuk bergaduh hari-hari. 

Makan hati deknon. Nasihat akak, carik lah laki orang yang dah tua-tua senang sikit kerja ko sebab ko tau ko yang jadi perampas, jadi ko tak leh cerita banyak kan. Shadap kan diri. Jangan lah berangan cari ciken ya kalau ko tak mampu belikan dia baju Top Man atau Armani Exchange.

Mati lah.. Mak pun pakai singlet pagoda je. 

Cantik tak singlet akak kat bawah ini???

eee... apa tuuu???

Opsss, sorry salah singlet. Ini singlet utk pergi bersenam. (mati lah puting tetek terjojol keluar katanya. Kannnnnn, parking bawah katanya kan... ko tak stim tengok.. opsss). Motif badan Sasa... Imah kah???

Ini le 2 je singlet akak deknon, pakai gilir-gilir. Isnin, Rabu, Jumaat dan Selasa, Khamis Sabtu. Hari Ahad akak berkemban je, sebab nak basuh singlet. Sedih kehidupan akak kan.

Ini lak gambar akak kerja part time jadi bapak ayam, carik duit lebih nak beli singlet baru.

Anyway, berbalik kita pada cerita asal kita. Tu lah masalah akak kan, kalau nak bercerita, tak reti aku nak bermukadimah 3 minit, harus le kalau akak kasi lecture kan, mukadimah je dah 1 jam. Setengah jam je aku buat kuliah. Setengah jam lagi akak kasi rehat, walaupun rehat sepatutnya 10 minit je. 

Opss. 

Jadi dipendekkan cerita, adalah beberapa episod akak datang akak nak ceritakan beberapa isu-isu mengenai ciken dan cara-cara penjagaan (read:gaduh) dengan ciken dalam blog akak yang tak seberapa ini, di samping akak akan mengikuti perjalanan Ciken kegemaran akak terbaru iaitu si Akim Akademi Fantasia tu sepanjang berlangsungnya musim AF 7 ini. 

ohh, Akim..

rambutmu tetap menjadi pojaaaannn.

Comel kan dia. Kan kan kan janet kan...

Oke lah, nantikan kisah Dayang Serama hampir dipukul dengan 7 ciken tiga ringgit, di hari dan waktu yang sama, dalam rancangan Bercakap dengan Ciken. 

 

2 comments:

Zubaidah Arshad said...

akim ko tu mak tengok macam aborigine nok. apa kes?

kuda kah kau?

Fiebie said...

ko tu buta mata, buta hati. lain kali tengok bonjol dia, opsss silap, ko tengok bila dia dah handsome nanti.

kendo oke.