Monday, September 7, 2009

Jalan-jalan bersama Moomoo Mek Mung Krek Krek

Yuhuuu, jumpa lagi. Hari ni Moomoo nak bawak korang jalan-jalan. Tapi sebelum tu, mana datang follower ramai-ramai ni sampai dah 50 orang dah. Harus korang takde kerja kan, blog yang takde faedah pun korang jadi follower gak. Gih le jadi follower blog yang berfaedah sikit.

Moomoo sebagai seekor lembu, rasa sangat sedih dengan keadaan sociopolitik yang semakin menyedihkan di dalam negara kita sekarang ni. Kita semua penting, kerana kita adalah sebuah pokok. Jadi jangan lah gaduh-gaduh potong kepala moomoo dan buat protes semua. Tuhan jadikan kita dengan akal, jadi gunakan akal bila berfikir, bukan gunakan bontot. Cuba gesekkan bontot tu kat jalan raya sampai meleceh, nescaya otak itu akan berpindah ke kepala semula.

Kalau orang tu nak buat kuil, kasi je lah. Bukan suruh kita gih masuk sembahyang kat kuil tu pun. Dia nak buat kuil kecik je, bukan nak buat supermarket. Kalau tak sesuai tempat tu, kasi kan tempat lain.
Moomoo gih KB, negeri Serambi Mekah, Moomoo tengok ada banyak wat siam. Besar-besar lagi, ada berdiri ada duduk, ada baring, mana le tau satu hari nanti dia buat yang fesyen superman merempit semua ada. Tapi tak bising pun. Takde pun kecoh-kecoh. In fact kalau nak tau, di Kelantan tu ada lagi banyak wat Buddha dari seluruh wat buddha di Malaysia di gabungkan.

Takde pun kita tengok Nik Aziz pakai kelambu oren kan. Takde pulak kita dengar orang islam kat kelantan tu masuk Buddha. Sebenarnya, ini semua adalah didikan yang diberikan oleh keluarga kita sendiri.

Jadi politician tu, korang kena le tunjuk makan otak korang ada di kepala bukan di bontot. Jangan jadi macam samseng.


Ingat!!!!

Kita semua penting, sebab kita semua
adalah sebuah pokok***

*** Ini adalah iklan paling cibai moomoo pernah tengok seumur hidup moomoo. Beruk mat yeh mana le
yang gih luluskan iklan tu untuk tuntunan awam bagi mempromosikan 1 Malaysia.
Baik suruh tunjuk kartun monyet makan cili tu.


Anyway, sedikit TRIVIA sebelum Moomoo terus menceritakan kisah jalan-jalan.


Kenapa kita bekerja 8 jam sehari???

Kenapa bukan 10, atau 6 atau 12 jam. Kenapa 8 di ambil sebagai penanda aras untuk seorang berkerja.

Jawapannya selepas ini di akhir rancangan....


Moomoo jalan-jalan.



Ni gambar pergi makan ikan bakar kat Kampung Bharu yang parking hazab tu. Carik parking je 1/2 jam. Itu pun pergi parking kat tepi tong sampah banyak Cik Ti berkeliaran. Kadang-kala moomoo dok terfikir bersih ke kedai-kedai kat kampung baru tu dengan tikus berkeliaran sebesar kucing.
Anyway, gambar ada satu je sebab lupa nak snap-snap.



Pastu ni gambar gih Karaoke dengan dengan kawan-kawan. Ada beberapa di antara mereka adalah fashion designer yang meletop-letop.


Tengah karaoke lagu Ijat AF. Hebat lah dia kan, dari besar tong drum dia boleh menkecilkan dirinya sebegitu rupa. Di mana ada kemahuan di situ ada keinginan. Eh betul ke peribahasa tu. Anyway respect kat Ijat sebab dia serious nak jadi penyanyi dan kat Malaysia ni nak terima penyanyi bersaiz kereta kebal adalah susah, sebab orang malaysia mendengar music mengunakan mata dulu, baru pakai telinga. If you aint eye candy, you aint got no place in the industry.

So orang-orang macam Adibah Noor tu kira moomoo respect abis.

Love yourself, and everyone will love you.

Pastu kita orang gi Ampang. Makan kat gerai-gerai yang orang panggil Tanjung. Tempatnya di lorong Memanda Ampang, berhadapan dengan McDonald di petronas tu. Sini makan best-best, dan kedai pun bersih-bersih.

Nak cuci mata pun best sebab sini ramai budak-budak kendo. Tapi masalahnya dengan manusia-manusia str8 ini, bila dia dengan puki-puki lebam bohsia dorang jadi kurang ajar. Ntah kenapa jadi macam tu pun tak tau. Jadi bila dia nampak orang pelik-pelik sikit mula le dorang gelak-gelak. Punya nya pun sebab puki-puki lebam dorang yang sibuk gelakkan dulu.

Ada satu group ni punya le gelak tak hengat, tapi masing-masing muka betina tu macam kueh tepung gomak. Ada sorang tu bergigi besi macam transformers, pastu ada sorang yang ketawa kuat tu muka dia macam senduk. Ala-ala kalau kakak restoren tu tak cukup sudit nak kacau lauk boleh pinjam muka dia buat senduk. Sorang lagi tu yang ketawa badan dia propotion tak betul dengan bontot dia lebar macam internet wireless jalur lebar dan perut buncit.

Geli lah muka hodoh ada hati nak gelakkan orang. Moomoo selalu ikut kawan-kawan moomoo pergi berjumpa dan bekerja dengan manusia-manusia yang cantik-cantik di Malaysia macam artis, model dan datin-datin kaya, tapi dorang muka cantik takde pun mak mengeji orang lain.
Tu lah orang cakap, orang buruk dan keji ni yang suka mengutuk orang sebenarnya nak menutup kekejian diri sendiri je.

Ada satu teori, kalau korang lepak-lepak kat gerai ke, korang tengok je satu group lain. Perhatikan dan observe. Dan korang akan tengok dalam group tu, mulut paling gampang dan perbuatan paling binatang dengan perangai over acting sekali sebenarnya adalah yang paling buruk.

Well, itu sajork cara dia nak menarik perhatian.

(sebab tu moomoo selalu diam je dalam group, sebab moomoo cantik)

Mati lahhhhhhhhhhhh...


Ni gambar kawan moomoo kat kedai tu. Nama dia itam

Ni nama dia ikan masak pedas. Di beli di kedai nama Hawina. Moomoo suka gila sebab ikan masak pedas di goreng garing tapi dalam dia masih lembut, dan ikan pun fresh. Pastu dia goreng pedas bubuh daun Selasih atau basil leaf tu dan menjadikan dia rasa begitu wangi dan sedap sekali.

Ni ayam masak kunyit.

Tapi disebabkan ayam dah abis, kakak tu gantikan dengan sotong masak kunyit.

tapi bila sampai jadi sotong dan udang masak kunyit.

Magik kan.

Pastu kita orang makan-makan macam-macam le.

Esoknya kita orang datang lagi sahur kat sini sebab sedap sangat. Dan kali ini kita orang order menda lain pulak .


ni nama dia ayam gajus.




Ni pulak daging masak pedas, sebab semalam dah makan ikan masak pedas kan.

Yang ini pulak sup cendawan. Sup dia sedap sangat. Serious. Kalau sapa-sapa yang duduk berdekatan boleh lah cuba makan di kedai nama Hawina oke.


Pastu lepas makan moomoo baca suratkhabar.










Lepas tengok surat khabar moomoo minum air




mula-mula minum air tembikai laici.

minum semua




Pastu minum air sirap dan air nenas

pastu minum air nescafe.



Pastu angel kasi minum air tetek dia...

Terus moomoo pengsan mulut berbuih!!!


Pastu lepas minum-minum terasa nak isap rokok pulak. Kawan-kawan moomoopun isap rokok lah


tu gambar wawan sentil kawan moomoo. gambar kaki dengan mulut tu, sebab wawan sentil dia ada kecacatan jari dan bibir tersentil.

Mati lahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...





Pastu angel kasi moomoo isap rokok..
kembang kempis hidung moomoo isap rokok.


Pastu moomoo pengsan mulut berbuih sebab tak pernah isap rokok.

Moral of the story,

MEROKOK MEMBAHAYAKAN KESIHATAN.

Sekian lah gambar jalan-jalan 3 hari cuti ini.

Oke dah dapat dah jawapan TRIVIA tadi?

Kenapa kita selalu bekerja 8 jam, bukan 6 dan 10???

Jawapannya adalah.....

kita saksikan selepas ini.

5 comments:

Ishak Hussain said...

Rasa macam nak try je restoran tu.. kat mana yek? Apa alamat dia?? Betul ke sedap makanan kat situ atau Moomoo saje statement je??!

Pnut said...

tak pasal-pasal haku terliur nengok sumer gambo makanan tu
kecuali rokok yang hina itu..

erkk bile nak wat entry nasi ayam??? nasi ayam yang didakwa sebab tahap langit tu?

merpati JB said...

Hi Fieb,

lerrr mne jwpn utk soalan tue? nnti bgtau ea..nk gak tau naper...hehe...errr, gigih btul fieb bwk kulur kilir c moomoo tue yek...hikhik

@xiM said...

penat ni duk baca sampai habis sebab nak taw jawapan sekali takder jawapan la pulak..huhuhuhu

@xiM said...

penat ni duk baca sampai habis sebab nak taw jawapan sekali takder jawapan la pulak..huhuhuhu