Saturday, September 5, 2009

it wasnt me

Lama dah akak tak gunakan blog ini untuk menceritakan perasaan terpendam akak selama ini. Kadang-kadang blog yang merupakan journal kehidupan pemiliknya, kadang-kala menjadi terlalu terbuka dan hilang privacy. Sehinggakan kadang-kala kita takut hendak menceritakan perkara yang penting berlaku dalam hidup kita. Sebaliknya menjadikan blog sebagai satu bahan escapism untuk menceritakan kehidupan kita yang menarik dan hebat. Tapi semua orang tahu, there are two sides of a coin.

Somehow, tangan ini terlalu gatal untuk menitip sesuatu di ruangan cosmo maya ini untuk meluahkan perasaan yang terpendam sejak terlalu lama. Tapi kalau ditulis menjadi seakan cuba menegakkan benang yang basah. Dan cuba menidakkan perkara yang tidak. Tapi sesuatu telah berlaku dalam lingkungan yang akan menyebabkan akak dipersalahkan sekali lagi.

Acapkali bila kita berkawan dan memilih kawan, pengorbanan yang kita lakukan terhadap mereka sangat menakutkan. Atas dasar setia kawan, kita sentiasa cuba melebihkan mereka, walaupun di lubuk hati kita tau kita melakukan kesalahan, kerana seakan menyokong perbuatan salah mereka, walaupun perbuatan itu sebenarnya tidak salah bagi mereka.

Agak complicated, tapi mari kita mempermudahkan. Kita ambil anologi hubungan bilateral dan multilateral sebuah negara.

Katakan terdapat 3 buah negara.

Negara A, berkawan baik dengan negara B,
Negara B, berkawan baik dengan negara C,
Tetapi negara A dan negara C tidak mempunyai hubungan yang baik.
Ada sebuah negara D yang lain, yang ingin bergabung atas dasar suka sama suka dengan negara A atau C (mungkin juga B, kerana B juga comel)

Satu hari negara A telah berjaya bergabung dengan negara C.

Dan negara C atas dasar kepentingan sendiri telah terlihat negara D dan menginginkan negara D.

Dan negara D juga sedikit gatal juga mahukan negara C.

Jadi negara C telah menjalankan hubungan bilateral dengan negara D secara senyap-senyap sehingga negara D berpisah dengan negara A.

Dan tiba-tiba Negara A secara tidak langsung telah menuduh negara B bersubahat dengan negara C, kerana negara B kenal dengan negara D.


Apa punya banyak negara daaaaaaa..


Oke, susah nak faham kita bubuh nama.

Katakan Brad Pitt ada hubungan dengan Angelina Jolie sebagai pasangan kekasih,

dan

Brad Pitt berkawan dengan Michael Jackson.

Dan

Michael Jackson pula ada kawan baik bernama Tom Cruise.


Pada suatu hari dalam satu gathering di Pulau Pinang, Tom Cruise telah terlihat Angelina Jolie, dan suruh Micheal jackson memperkenalkan nya dengan Angelina Jolie.

Tapi Micheal Jackson cakap, jangannnnnnnn monyetttt, sebab Angelina Jolie dan Brad Pitt adalah pasangan berkasih.

Tapi dalam diam-diam, Angelina Jolie sebenarnya adalah manusia bernafsu seladang, dan dalam diam-diam terminat kat Tom Cruise.

Dan secara diam-diam tom cruise telah menjalinkan hubungan dengan Angelina Jolie, tanpa pengetahuan Micheal Jackson dan Brad Pitt mengunakan sistem telekomunikasi tanpa sempadan yang dikenali sebagai Internet, Mirc, YM sebagainya sehingga lah ke ranjang.

Dan disebabkan Angelina Jolie ini bukan setakat bernafsu seladang, dia juga seorang materialistik, telah pun meminta cerai kepada Brad Pitt dan lari ke Tom Cruise.

Dan Angelina Jolie dan Tom Cruise live happily ever after.


Masalahnya, Brad Pitt, tidak puas hati. Brad Pitt tidak salahkan angelina jolie dan Tom Cruise, tetapi menyalahkan Micheal Jackson yang hanya tahu kisah Tom Cruise bermukah dengan Angelina Jolie berkali-kali, hanya selepas beberapa minggu kemudiannya.

Micheal Jackson hanya mampu berkata jangan monyet....... jangannnnn...

------------------------------------------

Nak di jadikan cerita kedua-dua Angelina Jolie dan Tom Cruise dua dua pun bernafsu seladang dan mengatalkan diri masing-masing dengan rela hati.

dan di jadikan cerita, Angelina Jolie dan Tom Cruise pun berpisah

-----------------------------------------

Tapi Brad Pitt masih sayangkan Angelina Jolie, dan boleh menerima Angelina Jolie tetapi menyalahkan semuanya pada Micheal Jackson yang tak pasal-pasal mendapat saham juga. Tapi Angelina Jolie dan Brad Pitt decide untuk menjadi kawan sahaja dan berbaik semula dan masing-masing mencari pasangan lain.

-----------------------------------------

Dalam pada masa yang sama, Micheal Jackson yang baik dengan Tom Cruise yang mengenali Brad Pitt dan mengenali Angelina Jolie yang menjadi busuk namanya.

Tapi Micheal Jackson cakap, ada akuuuuuuu kesahhhhhhhhhh????????????

......................



Berakhirlah satu episod cinta suci luka.


.....................


Tapi jeng jengggg jenggggggggggg, kalau filem melayu mesti cerita dah abiskan, tapi ini cerita orang putih, so cerita dia ada twist sikit.


Nak di jadikan cerita, Brad Pitt dan Angelina Jolie ada kawan bernama Tom Hank pulak.

Dan Micheal Jackson ada habibie bernama Britney Spears (walaupun sebenarnya, micheal jackson lebih britney spears sifatnnya) .

Tetapi Micheal Jackson tidak begitu baik dengan Tom Hank, sebab kenal lite lite sugi sahajork.

----------------------------------------

Suatu hari micheal jackson mendapat tahu yang Tom Hank dan Britney Spears ada hubungan lite-lite calling mencalling dan bertukar-tukar gambar lucah dan separa lucah mengunakan SMS.

So Micheal jackson menjadi sangat bengkek dan memberi kata putus, tapi Britney Spears masih sayangkan Micheal Jackson jadi dia tidak sampai hati menyakitkan hati Micheal Jackson, so maka atas kehendak MJ, terputuslah hubungan songsang Britner dan Tom Hank.

----------------------------------------


One day, Tom Hank telah berjumpa dengan kekasih hati baru bernama Mahduri Dixit, dan sering kali bertukar pendapat melalui sms dan telefon dengan Britney Spears (Britney spears mengatakan hubungannya dengan Tom Hank adalah sebagai kenalan sahaja dan tidak lebih dari itu, dan MJ dah malas nak ambil port dah, sebab dah tak kuasa dengan drama-drama tak perlu dalam hidupnya)


Jadi Bahagia lah Tom Hank dengan Mahduri Dixitnya, sehingga lahhhhhhh....



Jenggggggggg jengggggggg jengggggggggggg.... (Twist ke 3)


Micheal Jackson ada seorang kawan bernama John Abraham.


Nak dijadikan cerita, pada suatu hari, John Abraham telah terberkenalan dengan Mahduri Dixit dan sentiasa lah bersms dan bercalling2 sesama sendiri (bukan disebabkan oleh Micheal Jackson, sebab Micheal Jackson tidak kenal Mahduri Dixit)


Dan masuk beberapa hari berkenalan bercalling2 dan bersms-smsan Mahduri Dixit menulis SMS kepada John Abraham bahawa, dia sudah mula sayangkan John Abraham dengan alasan Tom Hank sudah tua, dan bukan lah tastenya yang sebenar. Sebab dia sukakan yang bulu-bulu banyak dan tidak terlalu boroi (seperti yang tertera di dalam telefon John Abraham yang ditunjukkan kepada Micheal Jackson). Alasan-alasan lain yang diberikan oleh Mahduri Dixit kepada John Abraham adalah, Tom Hank selalu jarang sms dan call dan tidak melayan dia sangat. (walaupun sebenarnya, Mahduri Dixit tu sendiri dah gatal puki dengan John, jadi macam-macam alasan le dia cipta)


Micheal Jackson tidak pernah bersetuju dengan hubungan itu, tapi jauh di sudut hatinya, dia agak sedikit puas hati kerana dia merasakan ini semua adalah Karma. Sedikit sebanyak dia mahu Tom Hank rasa apa yang dia rasa masa tom hank berhubungan sulit dengan britney spears dahulu, tapi atas dasar kemanusiaan dia merasakan semua ini adalah salah.

Tapi dari sms-sms yang ditunjukkan oleh John abraham kepada MJ, jelas menunjukkan Mahduri sudah sedia untuk berpisah dengan Tom Hank.


--------------------------------------------------------------

Kembali kepada kisah no 1, tadi. Ingat tak yang Tom Hank dan Brad Pitt adalah berkawan baik.


Dan Brad Pitt, kehilangan Angelina Jolienya kerana di rampas oleh kawan Micheal Jackson (yang bernama Tom Cruise)

dan kita Tom Hank bakal kehilangan Mahduri Dixitnya kerana bakal di rampas oleh kawan Micheal Jackson (yang bernama John Abraham)



Kesimpulannya, kepala akak pun dah tersimpul, dan kesimpulan lain yang boleh dibuat adalah


"PLU relationship SUCKKKKKKKKSSSSSSSSSSSSS. I am not a fucking gayboy, and i don't know this type of relationship, and don't pull me into this type of senseless insensitive baseless relationship, just because your cock do all the thinking. I need a peace of mind, is that to much to ask." kata micheal jackson.



Last-last akak yang tak tau apa-apa ni yang selalu disorok maklumat jugak yang akan dipersalahkan.



Eh bukan akak, tapi Micheal Jackson...




Sian ek Micheal Jackson.... tapi...



Micheal Jackson cakap....



ADA AKU KESAHHHHHHHH??????



p/s: Micheal Jackson kisah sebenarnya, sebab Micheal Jackson rasa bersalah dijadikan scapegoat. Banyak kali dah berlaku macam ni pada Micheal Jackson, hanya kerana dia suka berkawan dengan ramai orang, dan sifatnya yang terlalu involve dalam kehidupan orang lain. Tapi nasib baik Micheal Jackson ada kawan baru nama Moomoo Mek mung Krek-krek, dan micheal jackson tidak mau lagi menjadi terlalu rapat dengan sesiapa, lebih baik rapat dengan lembu.

p/p/s : dan ini sebenarnya sikit je yang di alami oleh Micheal Jackson. Kadang-kala Micheal Jackson terasa ingin berteriak... enough is enough!!!!!!!!, i am sick and tired of all these unecessary drama that involves me!!!

p/p/s : Micheal jackson bila marah akan bercakap bahasa omputih.

1 comment:

faikay said...
This comment has been removed by the author.