Wednesday, July 1, 2009

makan-makan gila

Kaedahnya, bila ko dah bersama dengan pondan gemuk gila, makan taik mati tak nak, si asmidar tu, makanya ko pun sama-sama lah jadi pondan gemuk gila makan taik mati tak nak jugak.

Maka berlakulah sessi makan-makan yang tak hengat dan tak berhati perut antara kita berdua dan dijoin kemudian oleh pondan makan tak hengat si Syamsinar seterusnya yang dipanggil sebagai bantuan untuk membantu melantak makanan yang diorder tanpa rasa belas kasihan.

Sessi makan-makan kali ini adalah tidak digalakkan atas beberapa sebab ya. Nanti akak ceritakan.

Sebelum tu, yeah akak dah berjaya mengilakan diri lagi dan membeli sebotol lagi minyak wangi bulan ini. Akak beli semata-mata kerana akak sukakan botolnya. Boleh, macam siyal perangai kan. Hahaha, bulan ni je aku dah berjaya membeli 5 botol ya. Lepas ni boleh le akak berendam dalam minyak wangi tu semua. Wangi-wangi pun tetap tak laku.

bodoh.





akak suka akak suka (tepuk tangan). Bulan ni makan maggi.



Oke, untuk sessi makan-makan seterusnya kita akan membuat lawatan sambil belajar di Asia Cafe, SS 15 Subang Jaya.

Untuk pengetahuan semua, anda tidak digalakkan untuk makan di sini kerana terdapat beberapa kedai yang menjual ba alif ba ya. Jadi kalau tersalah order di kedai-kedai yang tidak berkaitan, maka anda telah menempah tempat ke neraka dengan sendirinya.

Tetapi disebabkan taraf keberanian yang melampaui batas, dan terdapat sebilangan orang Melayu yang makan disini kami telah memberanikan diri untuk makan-makan di tempat ini sambil melihat orang ramai makan khinzir.

Gila tau bapok yang memperkenalkan tempat ini pada akak. Kalau lah emak aku tau aku makan tempat camni, harus dia pukul aku dengan penyapu lidi time-time tu jugak.

Korang pernah kena pukul dengan penyapu lidi? Akak pernah ya masa kecil, dan rasanya sangat bisa sekali dan fobianya terasa sampai ke hari ini.

Satu lagi sebab anda tidak digalakkan untuk makan disini adalah kerana harganya yang agak luar biasa berbanding dengan gerai-gerai lain.

Jadi kalau korang berani mati, dipersilakan lah.

Apa pun, jom kita tengok apa kita orang makan na.




Tuuuuuuuuuu diahhhhhhhh, sikit je kan...

Ambil ko, order makan untuk satu batalian tentera darat askar di raja Malaysia katanya. Ko nak makan ke nak mentedarah gila.




Ops, ni akak punya kuehteuw goreng special dengan kerang dan udang. Tak sempat nak amik gambar lapar sangat. Dah abis dah.
Pastu kita makan tauhu bakar. Sedap sekali ya, very der crunchy on the outside, spicy in the inside.



Pastu kita makan rojak buah. Memang best gila bila dia kasi keropok tu lebih-lebih dengan ditabur kacang-kacang kisar yang banyak sangat mengiurkan.


Amik kooo, 3 biji popiah ini berharga RM6. Tapi isi dia padat gila dengan sayur-sayuran dan telur.

Crab meat paitee ini pulak harga dia RM5 hengget, tapi takde pun rasa crabmeatnya. Buat rugi je order. Tak best langsung. Paitee kat Tophat tetap the best. Paitee kat chicken rice shop lagi sedap.


Ni si asmidar bapok gemuk tu makan nasik ayam cruncy. Ayam tu halal ke nok? atau ayam dilanggar lori dia kasi ko makan tu?

Lala goreng pedas ni adalah paling best lah. Digoreng bersama-sama dengan ladies finger sedap dimakan begitu sahaja atau dimakan dengan nasik.


Ah itu je lah kita 3 orang makan.


Sorry kerja banyak, tak leh tulis panjang-panjang. Maklum lah kelas dah nak start tak lama lagi.


Adiossss amigosssssssssssss

2 comments:

imahlenggok said...

nyah, mak dah twist pemikiran peminat ttg kau! mrasa!

watashi Cita desu said...

kat Asia Cafe ss15 ni, u patutnya makan ketam!! kat tengah2..dia jual seafood je..takde ayam pon. sedap sangat sangat ketam nye...gerainya dekat tengah..dekat tangga baker's cottage..naik tangga tu..jalan je kedepan..mmg akan nampak gerai jual ketam. sedap sangat!