Thursday, July 1, 2010

Little Black Book

Akak kembali!


Korang ada little black book tak? Little black book ini kira macam directory rahsia korang lah. Ada sesetengah lelaki dia akan simpan satu little black book yang mengandungi nama-nama bohsia yang dia dah ngap. Ada bapok-bapok yang buat catatan dalam little blackbook pasal abang askar yang dia pernah main, siap no telefon pejabat dan saiz barang kemas, betul tak Sherita?

Dan macam-macam lah.

Akak pun ada little black book akak. Dalam little black book akak, akak simpan nama-nama hanjeng atau hanjienggg yang akak buang dalam hidup akak dan tidak mau ada kena mengena lagi. Tapi little black book akak jenis logamaya gitu. Dia ala-ala tidak di alam maya pada.

Speaking about hanjeng, kenapa kita panggil sesetengah orang hanjeng sebab perangai dia tu kita tak gemar lah. Hanjeng adalah binatang yang akan buat apa sahaja mereka suka di mana-mana sahaja mereka suka tanpa memperdulikan orang lain.

Contoh macam Hanjeng kat bawah ni lah.




Kurang ajar macamana tah.

Ikut suka dia je nak melepaskan nafsu kan. Hanjeng sangat.


Tapi kan, hanjeng ni walaupun dia kurang ajar. Dia sebenarnya adalah hanjeng yang terpelajar dan mengikut arahan.




Ahhh gitu, ikut arahan jalan raya gitu.

Bagus lah hanjeng ini.



Kembali kita pasal issue kita kali ini pasal Little Black Book. Kali ini bukan pasal list-list personal kita, tapi pasal sebuah restaurant makanan barat yang menyajikan American Style food di One Utama Damansara.

Nama Restoren itu New York... New York.






Little Black Book is the menu. Suka tengok menu dia sebab susun atur dia yang menarik. Harganya mungkin sedikit mahal disebabkan oleh lokasi nya. Dan bila kita tengok diners ni rasa macam risau nak masuk takut mahal sebab dekorasi dia agak mampan jugak lah.

Tapi kalau kita tengok serving portion, servis yang sangat cepat, dan ambiance restaurant ini dan kalau kita bandingkan dengan harga di restoren-restoren barat yang lain, restaurant ini sebenarnya jauh lebih murah.

Contohnya, hari tu Asmidar Gorgon, Siti Kembung Kalthum Kyra Melati dan akak sendiri Putri Mulia Chantaquenye Fibie imani telah pergi menonton wayang di One Utama, cerita apa ntah tak ingat.

Wayang jam 10.30, dan kita orang sampai jam 10. Jadi ada setengah jam sebelum wayang bermula dan Asmidar Gorgon mencadangkan kita gih makan dekat Little Black Book.

Di sini kita order makanan, dan cakap dengan waiter tu yang kita perlu cepat dan ada masa setengah jam sahaja untuk makan. Dan mintak dia serve kita selaju boleh... dan hasilnya...


tadaaaaaaaaaaaaaaaa......





Air akak, iced coffee.

Bagi pengemar coffee macam akak akan enjoy coffee ini sebab sedap dan rasa kualiti coffee ini dari jenis yang agak mahal. The best thing is, dia serve dalam cawan yang sangat besar dan tinggi, dan sangat puas hati minum yang menyebabkan akak tidak tido sepanjang malam dan tingtong keesokan hari nya.

Kyra had root beer float dengan ceaser salad.



Biasa lah nothing special about ceaser salad, macam tempat lain buat jugak, tapi kat sini sayur dia masih fresh, ada banyak cheese dan ada beef strips.



Asmidar had a mocktail of something that we cant really explain the ingredients. Tapi rasa dia vavavum menyebabkan tetek asmidar berlaga dan bergendang antara satu sama lain dalam tune lagu Hakuna Matata....



Untuk main course Kyra had this half roast chicken in bed of spaghettini with white sauce alfredo style. The pasta is oke, but the sauce dia sedikit cair. The chicken taste nice, tapi somehow maybe sebab terlalu lama tersimpan dalam fridge, ayam tu ada sedikit rasa stale. Tapi overall agak sedap dan mengenyangkan.






Akak pulak had a nice and delicious Lasagna with clam chauder.



They claim that they have the best clam chouder. taste like, i had better some other place, tapi they sure put lots and lots of clam dalam tu. Tak kedekut clams, tapi the only problem is the clam is a bit small.


However the Lasagna was superb. Banyak cheese and mince meat mengunakan daging cincang yang berkualiti tinggi, dan bukan daging cincang ramly burger yang menyebabkan semua jamuan kecil-kecilan kita pergi mesti ada spegetti yang sosnya di buat mengunakan daging cincang tu.

How lame...




This is boston chicken ke chicago chicken ke dont know lah they call it. Tak berapa sedap lah. Its just breaded chicken yang di golek-golekkan dengan cajun dan Tabasco sause yang light light sugi.

Kat Chilly lagi sedap ayam dia.





Asmidar a meat lover, by reputation ordered pizza and boy, that pizza had lots of meat on top of it. Memang memuaskan bila memakannya.




Looks nice kan?



So the verdict of this diner, food wise is just oke, and nothing to shout about. But, in term of service, fast and accurate order, friendliness of the waiter, cleanliness, dan sebagainya this diner is commendable.

But most importantly the serving is big and it managed to make 3 lovely hippo happy in the less than half hour.


Bravoooooooooo!!!!


Would i recommend it?

Yes!!


So sapa-sapa feels like having American Food today (yang basically a mixtures of many influences all around the world) head down to One Utama and have the indulgence of your own...

Little Black Book.

4 comments:

Bolok Whot said...

sumer2 tu lam 1/2 jam? wow! bravo!

monstorious wife said...

kak, motip nak citer pasal the black book tetiba masuk citer hanjeng sedang bersenggama??
Berapakah range harga the black book ittew? Tidak lah i yang pose2 miskin nih nak masuk kalau mahal uollss...

payedd said...

wahh
makanan kelas2 sume ye..
hya mampu melihat sajek..

p/s.. i have a little black book..
my daily planner.. hoho

Anonymous said...

Kak Fieb, letak laa harga. Leh bajet2 nk makan...kang buatnya kak fieb kate murah...kena 2-3 ratus...tak ke mati ko nak membayar...