Monday, March 28, 2011

Kelucahan terlampau




cuba teka kenapa monyet ni terkejut beruk???


p/s : monyet adalah binatang tidak berakal yang akan menjadi terkejut beruk apabila melihat sesuatu yang menarik minat mereka. Dan bila dia mula menjadi excited mereka akan melompat-lompat dan menjerit-jerit bak seekor ungka, selayaknya dalam keluarga beruk.
Monyet juga dalam beberapa keadaan boleh menjadi tenuk gemuk yang hitam

mati lah.


Dapat teka??







Sebab dia telah melihat kelucahan terlampau! Tu dia tetek lanyut seekor monyet tua. Stim tak jantan-jantan tengok?

Rasa macam nak pergi merogol tak? Rasa macam diri anda telah ditarik hak asasi sebagai manusia kerana dipertontonkan dengan gambaran-gambaran lucah yang boleh memesongkan akidah?


Jelas lah tu tetek mak vass. Kalau tak suka nampak tanda pangkah tu, dan sila klik!


Kekwat macamana tak monyet tu kan.

Tapi itu lah, kita bukan monyet. Kita adalah manusia dan manusia ini diberikan akal dan fikiran. Contoh monyet kat atas tu. Dia bukan pandai buat bra ke beli bra ke, jadi dia takde pilihan untuk menutup tetek dia dengan coli dan sebagainya. Terpaksa mendedahkan segala-galanya macam tu.

Sebagai manusia kita ada pilihan. Bayangkan kita feeling-feeling nak membeli belah disupermarket bagai pastu kita hanya pakai kain je. Kat atas kita tak tutup haruslah tak sempat masuk supermarket tu kita akan dirogol oleh bangla yang mengumpul troley tu bergilir-gilir. Provided kita cantik lah. Kalau rupa dan tetek kita cam beruk kat atas, beruk pun fikir dua kali nak merogol katanya.

Jadi berbalik pada titik persoalan. Sebagai manusia kita ada pilihan. Sebagai orang bertetek kita boleh buat pilihan samada untuk keluar dan berjalan-jalan topless dan menampak kan tetek kita, atau kita boleh menutupnya.

Dan sebagai orang yang melihat pulak, kita boleh menasihatkan orang itu untuk menutup teteknya dan kalau orang itu taknak, kita boleh tutup mata kita atau pandang tempat lain.

Dan sebagai seorang blogger pulak, kita akan melaporkan yang kita nampak tetek. Bloggers hanya menyampaikan apa yang terjadi pada dia dan perkara-perkara yang dia rasa menarik untuk dikongsikan.

Unless blogger itu menunjukkan teteknya sendiri, kita kata lah bloggers itu gila. Tapi kalau bloggers itu mempamerkan tetek-tetek yang dicari maka macam jugak wartawan-wartawan mereka hanya melaporkan.

Kesalahan adalah pada orang yang mempamerkan, bukan orang yang melaporkan. Walaupun laporannya ada niat-niat yang tersendiri.

Contohnya, ada seorang rakyat yang mengambil video seorang ahli politician sedang beromen. Salahnya pada politician yang beromen atau orang yang mengambil video tersebut?

Macam jugak wartawan yang menulis dengan etika profesyen mereka sendiri, at the end of the day mereka akan dapat gaji bulanan. Walaupun mereka cakap mereka tulis sesuatu yang berilmiah dan penting untuk masyarakat, secara self interestnya mereka menerima pendapatan bulanan. Ada ke orang nak jadi wartawan dan tulis free?

Bloggers pun macam tu. Ada sesetengah bloggers yang menulis kerana mereka mahu berkongsi sesuatu yang penting dalam hidup mereka. Ada yang sengaja cari pasal dan ada yang sebab orang lain menulis blog dia pun nak menulis blog jugak yang end up copy and paste dan plagiarism tanpa ada perasaan malu dan mengaku itu adalah hasil mereka yang original.

Jadi masyarakat bloggers ini ada ramai dan berbagai jenis dan masing-masing akan menulis apa yang paling dekat dalam kehidupan mereka. Pilihan hidup mereka adalah hak mereka sendiri, seperti yang telah termaktub dalam undang-undang sebuah negara. Pilihan hidup mereka mungkin tidak betul dalam mata masyarakat, tetapi itu adalah kehendak mereka.

Kita tidak paksa orang untuk respect atau menerima, tetapi cukuplah sekadar tidak mengenakan atau memberi kesan yang negetif seperti menakut-nakutkan, memeras atau mengugut untuk memalukan bloggers tersebut.

Unless kalau bloggers tersebut jelas telah melakukan kesalahan dari segi undang-undang di bawah akta contoh akta keselamatan dalam negeri dengan berniat untuk merosakkan negara dan menganggu gugat kesejahteraan hidup rakyat lain yang tiada pilihan atau tidak mampu membuat pilihan dengan menyebarkan cerita dan dakyah jahat dan tidak benar dan sebagainya.

Jadi macam jugak orang lain, some bloggers they get better in time and they are better than anyone else. Dan a good bloggers, terutama dalam dunia yang semua-semuanya berasaskan pada pengetahuan ni will somehow have readership yang ramai. Readers ini membaca kerana mereka menyukainya atau mereka rasa mereka perlu tahu dan dapatkan maklumat untuk mendedahkan diri mereka dengan ilmu-ilmu baru.

Jadi bloggers popular ini pulak boleh ambil kesempatan dengan reward themselves dengan menjana pendapatan dari iklan-iklan yang ada dan sebagainya.

You see, dalam isu ini bloggers itu tidak lah bersalah jika blognya hanya dibaca oleh 2 orang, atau 3 orang, atau 4 orang. Tapi bloggers itu automatik jadi bersalah bila blognya di baca oleh 1000, atau 2000 orang sehari. Atau 50,000 dan sehingga beratus-ratus ribu orang sebulan.

Jadi sapa yang bersalah sebenarnya?

Adakah pembaca? Mereka boleh pangkah dan tekan alt+ctrl+del

Adakah kerajaan? Kerana menyediakkan infrastructur yang canggih untuk rakyatnya

Adakah SKMM? sedangkan mereka boleh sahaja menghalang blog ini dari dipublish dengan hanya satu klik sahaja

Adakah blogger? kerana mereka hanya menjadi penglipurlara.


Jadi yang salah adalah mereka dan keluarga mereka, sebab mereka tidak pandai membuat pilihan dan sentiasa cuba untuk mencari kesalahan orang lain. Kerana keluarga mereka tidak memberi pendidikan yang betul untuk menjadikan mereka insan yang lebih bijak.

well, you cant blame others for being stupid and ugly you see. Its not fair.


So yang bersalah adalah mereka yang tidak mampu membuat pilihan. Marahkan orang ini, jangan dimarahkan orang lain.


Apa ntah aku melalutkan ini.




Anyway, ini adalah satu entri mengenai satu gambar yang sangat lah lamanya. Tapi masa akak dok tengok-tengok perhatikan gambar-gambar lama ni, akak rasa macam rindu pulak.

Especially sekarang ni jiwa akak terasa begitu kosong dan kacau bilau. Dalam bersedih dan berduka itu, akak pun bukak lah balik gambar lelama ni. Pastu tersengeh sendiri macam orang gila.

Banyak perkara berlaku yang menyebabkan akak terfikir balik dan merefleksi semula apa sebenarnya yang kita mahukan dalam hidup.

Anyway, tengah dok tengok gambar-gambar tu akak terlihat gambar aiskrim ni.


NI aiskrim yang special kat Songkla tu. Masa akak gih jenjalan ke Hatyai tahun lepas. Sempat lah singgah kejab je Songkla ni. Songkla dalam sejam lebih perjalanan ke utara Hatyai. Berani mati walaupun ada dua orang dalam rombongan tu hanya memakai border pass sajork. Kalau kena tangkap pastu tak leh balik mampus kat penjara siam tu jadi nang nak katanya.




Tu dia, sikit punya suka kakak ni tengok wanita bertubuh gergasi datang nak makan aiskrim dia. Untung-untung sekali sales boleh balik terus, tak yah kerja 3 hari ni.



Keistimewaan aiskrim ini adalah ia diperbuat dari santan. Bukan macam aiskrim biasa yang mengunakan susu. Jadi lemak manis dia tu lain sikit. Rasa dia pun dah sah sah le lain kan.

Dan aiskrim ini dihidangkan dalam tempurung kepala muda yang masih ada isinya. Bila kita makan aiskrim tu kita korek isirong kelapa tu.

Pastu aiskrim tu ditop up dengan roti, kacang, buah nipah, halwa dan juga betik yang telah dijerukkan.

Rasa dia memang nyaman dan menyegarkan sekali.


Tu dia, sila abaikan tetek akak yang senget sebelah itu.



2 comments:

hOtMaMa said...

aiyooo... ujung2 tayang eskrem yg merembes itewww!!! keji sngt! haha

Ini Makcik said...

hat gambaq tu baru betoi2 lucah hehehe