Monday, June 7, 2010

Sandwich

Do you like to eat sandwich. I love eating sandwiches, especially those that will make you fat. You know with cheese, mayo, and everything fatty. Sedap je bila makan sandwich bila sos-sos tu dok menjejeh-jejeh bawah dagu dan ended up kat atas meja, which in my case, sos tu selalu dia ended up atas perut.

Hik maklumlah.

Sandwich ini basically is made of bread and whatever in the world lah. Burger pun sejenis sandwich. Infact, anything yang ada layer tengah-tengah cam biskut berkrim kat tengah macam oreos tu pun kita panggil sandwich.

Kalau tengah threesome kalau 3 ways gitu pun kita consider sandwich jugak.

Infact, ada sandwich yang takdepun three layer gitu. Ala-ala open sandwich, ada bread pastu ada perkara-perkara atas tu pun kita boleh consider sandwich jugak.

Untuk memudahkan pemahaman kita, kita anggap lah sandwich tu anything yang involve apa-apa yang dikepitkan di antara dua keping roti gitu.

Sandwich can be very healthy food. Its fast fulfilling and its cheap. And most importantly its easy to do, and you can never be wrong in doing sandwich. Its a very fun food.

Kalau orang melayu kita sandwich paling popular harus lah sandwich sardin kan. Paling mudah nak buat ala-ala lenyek sardin, bubuh bawang dan cili api dan curah asam limau sikit, dan bubuh tengah roti dua keping. Dapat dah sandwich.

So hari ni akak akan tunjukkan cara-cara untuk membuat sandwich yang mudah, berkhasiat sedap dan tidak mengambil banyak masa penyediaan. Orang paling malas dalam dunia pun boleh buat. Jangan risau


Bahan-bahan yang diperlukan adalah...

1. Sedikit wang, dan
2. sedikit imaginasi.


Cara-cara membuatnya...

1. Mula-mula start kereta, pergi lah ke mana-mana kedai berdekatan yang ada Restaurant Subway, dan beratur dan mula lah order apa kita nak.






yeah dah sampai... mula-mula kita beratur



Kemudian kita pilih lah roti apa kita nak. Awa wheat, honey oat, parmesan oregano dan hearty italian.


Kita leh pilih 1 foot, kalau korang lapar atau 6 inches, kalau korang gi dating malu nak makan banyak.

nam inci pun sodapppp



pastu kita pilih lah kita nak sandwich versi apa. Ada steak and cheese, ada turkey, ada roast chicken dan sebagainya. Kalau kita malas nak pilih kita order je sandwich of the day. Akak suka pergi hari selasa sebab ada turkey ham sandwich.



tu kat atas tu ada steak, ada salami, ada roast chicken dan sebagainya


Pastu kita pilih lah sayur apa kita nak. Selalunya akak akan pilih all. Maksudnya selagi boleh sumbat dia sumbat lah. Ada lettuce, tomatoes, zuchinnis atau timun, ada timun jeruk tu, ada bawang, pastu ada capsicum

and dont forget the olives and also the jalapenos dan bawang.

kalau korang rasa tak cukup jugak, korang boleh gih kat luar dan petik rumput dan daun-daun kat pokok-pokok tu suruh dorang tolong isikan. Kalau sapa lagi advanture boleh lah bubuh batu-batu, atau sampah sarap dalamnya.


Lepas tu kita pilih sos apa kita nak dalam sandwich tu. Ada mayo, mustard, chilly, tomatoes, teriyaki, bbq sos dan sebagainya.

A good sandwich mesti ada mayo dan mustard. That is a must for me. Sometimes akak akan cuba BBQ sause.




Tu dia dah dikepuk-kepukkan dalam roti tu.





pastu kita leh pilih desert. Ada cookies. Pastu pilih lah air dan apa-apa makanan tambahan macam soup of the day to make it a full meal.

dan .....

tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...





RM15 meal


We have a healthy, complete, hassle free meals. Senang kan.



Kalau kita disect rupa dalamannya camtu lah. Sedap gila sundel. Kat atas ini adalah steak and cheese, with everything on it.



Kat atas ni, kawan akak makan. Chicken Teriyaki with Parmesan Oregano Bread. Sedap sekali.
Oke itu lah sahaja pelajaran kita untuk hari ini.

Adiossssssssss... chow cin cauuuuuuuuuuuuuuuuuu

p/s : a 6 inches sandwich would cost around 8-10 per serving, and kalau kita order sandwich of the day dapat discount, so harga dia dalam 7 ringgit lebih sahaja. Subway Restaurant ada di merata-rata tempat, so dont ask me. You can google it in the internet.

5 comments:

Normi said...

Kelas Fieb,
sobz,, hari ni melantak yong tau fu sama tingkeng ayam pasar malam S.18 s.alam jer...

@rep said...

fibie membuatkan i rasa nak g makan subway.. x penah makan kat subway malaysia lagi..

monstorious wife said...

I suka subway melt.. Sedap hokeyyy!!.. Tapi beli menggunakan kupon buy 1 free 1.. Koser nak beli subway melt semata2 Rm12.90 ittewww..
Tapi at least sedap n healthy kaedahynya..

Fiebie said...

mommy monster: mana nak dapat coupon tu?

monstorious wife said...

awal tahun aritu subway bagi calendar berserta dengan kupon2 tersebut.. Kelass kan dpt makan subway buy 1 free 1 tiap2 bulan katanya..